ОЛЕНА ГЕРАСИМОВА
Поза шаблонами. «Не-конференція« (як частенько наголошували модератори). Полілог і співучасть. У такому форматі відбувся 20 серпня 2020 року Online-BarCamp: On/Off: Creating The New Normal. Фахову онлайн-комунікацію причетних до книги організували Книжковий Арсеналов і Goethe-Institut в Україні за підтримки Посольства Німеччини в Києві.
Потішило, що зібрали нас не в Zoom. Геть нова для мене платформа Hopin приємно вразила: структурована, лаконічна, пасувала нашій зустрічі.
Хоча спілкування розгорталося за трьома напрямами (фестивалі та ярмарки, маркетингові інструменти для видавців, ілюстрація та книжковий дизайн) і платформа давала змогу перемикатися між усіма сесіями, бути у трьох місцях одночасно (навіть онлайн) складнувато. Тож ділюся назбираним стосовно книжкового маркетингу та промоції:
1. Команда Oetinger Verlagsgruppe (https://www.oetinger.de/) створила віртуальний 3D стенд своїх видань для онлайн-ярмарку. Вражає. Сучасно. Доповнена реальність і 3D-об’єкти ніби вже й не така новинка, але тут мова не про якусь одну книжкову полицю, а про імітацію книгарні. Туди заходиш, бачиш різні стелажі з книжками, звертаєшся до котроїсь і можеш послухати презентацію автора, почитати анотацію, а потім піти в інтернет-крамницю і замовити її… Видавнича галузь трансформується.
Створювати, звичайно, таке не дешево і не за один день, проте цей інструмент довготривалий і стратегічний. Його можна використовувати не лише на онлайн-ярмарках чи фестивалях, а й на своєму сайті як вхід в онлайн-реальну книгарню. Дякую Thilo Schmid за таке відкриття.
2. Видавнича група Oetinger та агенція Literaturtest (https://literaturtest.de/) у серпні запустили майданчик Heldenstücke LIVE, де видавці, книгарні, автори, експерти галузі можуть влаштовувати читацькі зустрічі та отримувати від них прибутки. На платформі організатор заходу працює у кілька кроків: реєструється, обирає формат події (вебінар, читання, концерт, майстер-клас тощо), прикріплює цінник і рекламує захід через обрані канали та Heldenstücke LIVE. Тематика подій центрується довкола сім’ї та дітей. Дякую Roland Große Holtforth за презентацію.
3. Щодо Heldenstücke. Цікавезний крос-медійний інструмент маркетингу для дитячих ЗМІ. Походіть їхнім сайтом: https://www.heldenstuecke.de/. Матеріали для дітей так і зваблюють прочитати ту чи ту книжку. Там і розмальовки головних героїв, і pdf-інструкції для виготовлення монстр-закладинок, і тести, календарі для школи поні, пісні, рецепти чарівних кексів… Завдяки публікаціям на Heldenstücke історія виходить за межі книжки, діти беруть у ній участь! Запропоновані активності, додаткові матеріали заохочують до сімейного читання. Концепція цього онлайн-журналу (який також виходить і друкованим: https://www.heldenstuecke.de/handel/) передбачає обмін ідеями, порадами, контентом щодо книжок між сімейними блогерами, книгарнями й видавцями.
4. Найефективнішими онлайн-подіями, що залучали найбільше дитячої та юнацької аудиторії, можна назвати такі собі активні майстер-класи. Приміром, діти й батьки готують за рецептами книжки під інструкції автора/авторки.
Із передбачень щодо книжкового майбутнього, почула, що Франкфуртський книжковий ярмарок, певно, не буде таким, як раніше. Онлайн-частина назавжди залишиться з ним. Та це інтригує…