Асоціація українських редакторів . Блог . Редактор книжок . 5 порад авторам і редакторам для успішної співпраці з дизайнерами

5 порад авторам і редакторам для успішної співпраці з дизайнерами

Під час створення різних видів контенту — книжок з ілюстраціями, річних звітів із графіками, вебсайтів із зображеннями та відео тощо — потрібно звертати увагу на такі важливі особливості:

Автори й дизайнери просто використовують різну термінологію, щоб говорити про ці речі. Візьмімо, наприклад, простір. Створюючи річний звіт, дизайнери думають про простір щодо розмірів і характеристик сторінки (друкованої чи цифрової). Тому вони постійно й занепокоєні тим, як усі елементи — зображення, логотипи, кнопки CTA і текст — виглядатимуть разом.

Автори й редактори також мають справу з простором, однак вони зазвичай визначають його кількістю символів і слів. Вони повинні вкластися або у вже визначені для них обсяги (наприклад, твітерський максимум 280 слів), або в самостійно встановлені рамки, які допомагають розповісти історію та якомога чіткіше й потужніше донести повідомлення читачеві.

Є ще декілька поширених термінів, які автори, редактори та дизайнери повинні знати, щоб краще розуміти роботу одне одного й швидше пропонувати креативні рішення:

Автори й дизайнери завжди повинні мати стайлгайди та брендгайди (посібники з використання стилю та бренду) під рукою, тому що вони вирішують багато суперечок щодо того, як краще представити людину чи бренд.

Терміни «стайлгайд» і «брендгайд» стають взаємозамінними в маркетингу, але традиційно в інших галузях вони ще помітно відрізняються.

Стайлгайд створений для авторів і редакторів. У ньому є розділи, де висвітлено стиль спілкування компанії та визначено обраний стиль написання текстів (Associated Press, Chicago Manual Style тощо). У ньому також подано словник із поясненнями щодо того, як конкретна компанія чи людина використовує визначені елементи письма. Наприклад, запис у стайлгайді може мати такий вигляд:

Брендгайд створюють для дизайнерів, він має ту саму мету, що і стайлгайд. Хороший брендгайд демонструє, як візуальні ефекти використовують для просування бренду компанії.

У брендгайді зазначено потрібний шрифт і його кольори, показано правильне використання логотипу бренду, а також є рекомендації, яким візуальним елементам варто віддавати перевагу. Наприклад, у брендгайді може бути наголошено на тому, що компанія А повинна просувати зображення, які передають позитивність і безтурботність, і уникати зображень із сумними чи нещасливими людьми.

Ваш клієнт або відділ не має гайдів? Запропонуйте взяти це під своє керівництво й створіть їх. Це дасть вам змогу стати лідером (CEO і CMO часто беруть участь в ухваленні рішень щодо брендингу) і позиціонуватиме вас як стратега та партнера. Якщо ви фрилансер, то пропозиція допомогти клієнтові розробити стайлгайд може стати початком тривалого партнерства. До того ж, це ще один проєкт.

Автори, редактори й дизайнери мають репутацію не найорганізованіших людей. Саме тому й існують креативні брифи.

Креативний бриф дає авторам і дизайнерам всю потрібну для спільного створення контенту інформацію. Так само, як стайлгайди та брендгайди, креативні брифи різнитимуться залежно від компанії та відділу.

Загалом, серед найважливіших елементів, які варто додати до креативного брифу для озброєння авторів, редакторів і дизайнерів необхідними для ефективної співпраці знаннями, є:

Тепер, коли ви вже трохи починаєте говорити мовою дизайну, можете братися за розроблення плану комунікації.

Кілька запитань, які варто ставити одне одному на початку проєкту, щоб досягти найкращого результату:

Відповіді на ці запитання допоможуть вам стати на правильний шлях для створення успішного контенту. Ще одна важлива річ, про яку треба пам’ятати — план зустрічей, який підходить усім. Основні зустрічі, які автори, редактори та дизайнери можуть спланувати разом:

Хоча між авторами, редакторами й дизайнерами іноді можуть виникати творчі суперечки, важливо залишатися союзниками та найбільшою підтримкою одне одного.

Зрештою, коли йдеться про створення незабутніх історій і контенту, що продається, вам потрібні чудові й тексти, і дизайн.

Автори та редактори, які співпрацюють із дизайнерами, повинні пам’ятати, що це не «ви проти них», а «ви всі проти проблеми». Коли клієнти або члени команди дають зворотній зв’язок (корисний він чи ні), може виникнути спокуса почати обвинувачувати одне одного.

«Ми довго обговорювали цю концепцію, та їм не сподобалася її реалізація. Тепер нам потрібно все перероблювати», — скаже незадоволений дизайнер.

«Їм сподобалася концепція, та вони просили триматися подалі від зображень. Тепер вони хочуть побачити інші варіанти», — подумає розчарований автор.

Та правда в тому, що креативність суб’єктивна. Автор, редактор і дизайнер можуть мати чудову ідею й іти за всіма інструкціями, та все одно отримати негативний відгук чи прохання запропонувати інші варіанти. Саме тому так важливо мати спільне бачення та підтримувати одне одного. Єдиний фронт — це сила, та й дві голови краще, ніж одна.

Джерело:  Ashly Stewart. 5 Tools & Tips Writers and Editors Can Use to Collaborate with Designers з aceseditors.org.
Переклад та редагування перекладу: Валерія Вербова.
Зображення взято з: AdobeStock