Захопливі історії, створені спільними зусиллями влучних слів і дизайну, справді творять дива. Хоча шлях до успішної співпраці авторів, редакторів і дизайнерів може бути сповнений конфліктних ситуацій, правильні засоби й методи перетворюють непорозуміння на найкращі ідеї та проєкти.
Пропонуємо до вашої уваги 5 прийомів, які автори й редактори можуть використовувати для успішної роботи з дизайнерами.
1. Вчіться розуміти одне одного
Під час створення різних видів контенту — книжок з ілюстраціями, річних звітів із графіками, вебсайтів із зображеннями та відео тощо — потрібно звертати увагу на такі важливі особливості:
- Простір.
- Точність.
- Цілісність бренду.
- Творче бачення.
Автори й дизайнери просто використовують різну термінологію, щоб говорити про ці речі. Візьмімо, наприклад, простір. Створюючи річний звіт, дизайнери думають про простір щодо розмірів і характеристик сторінки (друкованої чи цифрової). Тому вони постійно й занепокоєні тим, як усі елементи — зображення, логотипи, кнопки CTA і текст — виглядатимуть разом.
Автори й редактори також мають справу з простором, однак вони зазвичай визначають його кількістю символів і слів. Вони повинні вкластися або у вже визначені для них обсяги (наприклад, твітерський максимум 280 слів), або в самостійно встановлені рамки, які допомагають розповісти історію та якомога чіткіше й потужніше донести повідомлення читачеві.
Є ще декілька поширених термінів, які автори, редактори та дизайнери повинні знати, щоб краще розуміти роботу одне одного й швидше пропонувати креативні рішення:
- Типографіка. Типографіка — це мистецтво впорядковування літер і символів так, щоб зробити текст розбірливим, чітким і візуально привабливим для читача. Сюди можна зарахувати тип, колір, розмір шрифту тощо.
- Заголовковий шрифт (display type). Декоративний та/або великий тип шрифту, який використовують як візуальні елементи чи заголовки у матеріалах.
- Ієрархія. Спосіб упорядкування слів і фраз для додавання акценту й значення елементам. Охоплює заголовки, «шапки», основний текст тощо.
- Білий простір. Білий простір — це «повітря», порожні ділянки між елементами дизайну. Всупереч назві, білий простір стосується не лише білого. Він може бути будь-якого кольору, мати текстуру, візерунок або навіть фонове зображення.
- Висячий рядок. Це окреме слово або дуже короткий кінцевий рядок абзацу, розташований на початку колонки чи наступної сторінки, і, отже, «відірваний» від іншого тексту. Також це початковий рядок абзацу, що опинився наприкінці колонки або сторінки.
Інші важливі терміни ви можете переглянути в коротких словничках тут і тут (матеріали англійською).
2. Використовуйте стайлгайди та брендгайди, які слугуватимуть вам компасом
Автори й дизайнери завжди повинні мати стайлгайди та брендгайди (посібники з використання стилю та бренду) під рукою, тому що вони вирішують багато суперечок щодо того, як краще представити людину чи бренд.
Терміни «стайлгайд» і «брендгайд» стають взаємозамінними в маркетингу, але традиційно в інших галузях вони ще помітно відрізняються.
Стайлгайд створений для авторів і редакторів. У ньому є розділи, де висвітлено стиль спілкування компанії та визначено обраний стиль написання текстів (Associated Press, Chicago Manual Style тощо). У ньому також подано словник із поясненнями щодо того, як конкретна компанія чи людина використовує визначені елементи письма. Наприклад, запис у стайлгайді може мати такий вигляд:
Емодзі: невелике цифрове зображення, яке використовують для вираження ідей, емоцій тощо.
Компанія А не часто вживає емодзі в рекламі, електронних книжках та в інших видах контенту, тому що це несумісно з нашим брендом. Однак ми дозволяємо використання емодзі на наших акаунтах у соціальних мережах.
Брендгайд створюють для дизайнерів, він має ту саму мету, що і стайлгайд. Хороший брендгайд демонструє, як візуальні ефекти використовують для просування бренду компанії.
У брендгайді зазначено потрібний шрифт і його кольори, показано правильне використання логотипу бренду, а також є рекомендації, яким візуальним елементам варто віддавати перевагу. Наприклад, у брендгайді може бути наголошено на тому, що компанія А повинна просувати зображення, які передають позитивність і безтурботність, і уникати зображень із сумними чи нещасливими людьми.
Ваш клієнт або відділ не має гайдів? Запропонуйте взяти це під своє керівництво й створіть їх. Це дасть вам змогу стати лідером (CEO і CMO часто беруть участь в ухваленні рішень щодо брендингу) і позиціонуватиме вас як стратега та партнера. Якщо ви фрилансер, то пропозиція допомогти клієнтові розробити стайлгайд може стати початком тривалого партнерства. До того ж, це ще один проєкт.
3. Використовуйте креативний бриф, щоб залишатися на одній хвилі
Автори, редактори й дизайнери мають репутацію не найорганізованіших людей. Саме тому й існують креативні брифи.
Креативний бриф дає авторам і дизайнерам всю потрібну для спільного створення контенту інформацію. Так само, як стайлгайди та брендгайди, креативні брифи різнитимуться залежно від компанії та відділу.
Загалом, серед найважливіших елементів, які варто додати до креативного брифу для озброєння авторів, редакторів і дизайнерів необхідними для ефективної співпраці знаннями, є:
- Основна мета.
- Цільова аудиторія/портрет покупця.
- Воронка продажів.
- Брендинг/Візуальний вплив.
- Ключові слова SEO (search engine optimization — пошукова оптимізація сайтів).
- CTA (Call-to-Action — буквально «заклик до дії»).
4. Регулярно спілкуйтеся
Тепер, коли ви вже трохи починаєте говорити мовою дизайну, можете братися за розроблення плану комунікації.
Кілька запитань, які варто ставити одне одному на початку проєкту, щоб досягти найкращого результату:
- Якому виду спілкування ви віддаєте перевагу? Електрона пошта? Телефон? Відео? Щось інше?
- Чи є певні дні або час, що найкраще підходять вам для спілкування?
- Якщо ми отримуємо зворотний зв’язок від клієнта чи в проєкті виникає велика зміна, вам краще спочатку обміркувати цю інформацію, а потім зустрітися, або навпаки варто провести зустріч одразу?
- Чи подобається вам використовувати відео під час дзвінків?
- Чи маєте ви змогу робити демонстрацію екрана під час дзвінків?
Відповіді на ці запитання допоможуть вам стати на правильний шлях для створення успішного контенту. Ще одна важлива річ, про яку треба пам’ятати — план зустрічей, який підходить усім. Основні зустрічі, які автори, редактори та дизайнери можуть спланувати разом:
- Установча зустріч: використовуйте її, щоб обговорити креативний бриф.
- Мозковий штурм: використовуйте цю зустріч, щоб придумати декілька сильних креативних тем, навколо яких ви зможете створити контент.
- Звичайна контрольна зустріч: може проводитися раз на два тижні, щотижня чи навіть щодня залежно від вашого графіку. Потрібна, щоб стежити за прогресом та ставити запитання.
- Зустрічі зі зворотним зв’язком: фрилансер ви зі своїми клієнтами чи член команди, вам варто провести декілька зустрічей, щоб продемонструвати свою роботу керівникам і переконатися, що ви йдете відповідно до цілей і креативного бачення проєкту.
5. Будьте найбільшою підтримкою одне одного
Хоча між авторами, редакторами й дизайнерами іноді можуть виникати творчі суперечки, важливо залишатися союзниками та найбільшою підтримкою одне одного.
Зрештою, коли йдеться про створення незабутніх історій і контенту, що продається, вам потрібні чудові й тексти, і дизайн.
Автори та редактори, які співпрацюють із дизайнерами, повинні пам’ятати, що це не «ви проти них», а «ви всі проти проблеми». Коли клієнти або члени команди дають зворотній зв’язок (корисний він чи ні), може виникнути спокуса почати обвинувачувати одне одного.
«Ми довго обговорювали цю концепцію, та їм не сподобалася її реалізація. Тепер нам потрібно все перероблювати», — скаже незадоволений дизайнер.
«Їм сподобалася концепція, та вони просили триматися подалі від зображень. Тепер вони хочуть побачити інші варіанти», — подумає розчарований автор.
Та правда в тому, що креативність суб’єктивна. Автор, редактор і дизайнер можуть мати чудову ідею й іти за всіма інструкціями, та все одно отримати негативний відгук чи прохання запропонувати інші варіанти. Саме тому так важливо мати спільне бачення та підтримувати одне одного. Єдиний фронт — це сила, та й дві голови краще, ніж одна.
Джерело: Ashly Stewart. 5 Tools & Tips Writers and Editors Can Use to Collaborate with Designers з aceseditors.org.
Переклад та редагування перекладу: Валерія Вербова.
Зображення взято з: AdobeStock